The USMF applauds the Confirmation of Roberta Jacobson as US ambassador to Mexico

The U.S.-Mexico Foundation Applauds the
Confirmation of Roberta Jacobson
as US Ambassador to Mexico

On Thursday, April 29th, the U.S.-Mexico Foundation (USMF) applauded the United States Senate’s confirmation of Ambassador Roberta Jacobson, a 30-year veteran of the US State Department who most recently served as Assistant Secretary for North America, as the new US ambassador to Mexico. Rebeca Vargas, President & CEO of the USMF mentioned: “We are extremely pleased with Ambassador Jacobson’s confirmation. The Embassy in Mexico is of strategic importance and deserves a leader of her caliber. We look forward to her leadership in this post.”

Ambassador Jacobson has led a highly distinguished career in public service and has a high degree of familiarity with Mexico. Between 2007 and 2010 she was in charge of the State Department’s office overseeing the North America Free Trade Agreement (NAFTA) and between 2003 and 2007 she was the Director of the Office in charge of managing the US relationship with Mexico. “Ambassador Jacobson is not only an eminently qualified diplomat, she also has a great appreciation for Mexico, and a deep understanding of the broad portfolio of social, political and economic issues that make the U.S-Mexico relationship such an important one for both countries.” said Rebeca Vargas.

Ambassador Jacobson also understands the role of civil society in improving binational relations. Her support was critical to the launch of the USMF’s Mexican American Leadership Initiative (MALI), a program created to provide Americans of Mexican heritage with opportunities to reconnect with their country of origin and to promote understanding and collaboration between U.S. society and Mexico. Rebeca Vargas mentioned: “Ambassador Jacobson has addressed the need for stronger friendships and ties between both countries with a sense of shared responsibility and high level of commitment on key binational issues, ranging from economic competitiveness, to security, to academic exchanges.”

The USMF looks forward to continuing to work with the new ambassador on our mutual goal of strengthening understanding and cooperation between the US and Mexico.

La U.S.-Mexico Foundation
aplaude la confirmación
de Roberta Jacobson
como Embajadora de EUA en México

El jueves 29 de abril, la U.S.-Mexico Foundation (USMF) aplaudió la confirmación en el Senado de Estados Unidos de la Embajadora Roberta Jacobson, una diplomática con 30 años de experiencia en el Departamento de Estado cuyo último puesto fue Subsecretaria para América del Norte, como la nueva embajadora de Estados Unidos en México. Rebeca Vargas, Presidente y CEO de la USMF mencionó: "Estamos muy contentos con la confirmación de la Embajadora Jacobson. La Embajada en México es de gran importancia estratégica y merece una líder de su calibre. Esperamos con gusto su liderazgo en este puesto."

Jacobson no es ajena a México, ya que entre 2007 y 2010 sirvió como encargada del Departamento de Estado para asuntos del Tratado de Libre Comercio de Norteamérica (TLCAN) y de 2003 a 2007, fue directora de la Oficina para México del Departamento de Estado. “La Embajadora Jacobson no sólo es una diplomática altamente calificada, sino que también tiene un gran aprecio por México y un conocimiento a profundidad de los temas políticos, sociales y económicos que afectan la relación México-Estados Unidos,” dijo Rebeca Vargas.

El apoyo de la Embajadora Jacobson fue crítico para el lanzamiento de la Iniciativa de Liderazgo México-Americano (MALI, por sus siglas en inglés) de la USMF. MALI fue diseñado por la USMF para ofrecer a estadounidenses de descendencia mexicana oportunidades para reconectarse con su país de origen y promover un mayorentendimiento y colaboración entre la sociedad estadounidense y México. Rebeca Vargas notó que “la Embajadora Jacobson ha resaltado la necesidad de tener lazos y amistades más fuertes entre ambos países dentro de un marco de responsabilidad compartida y un gran nivel de compromiso compartido en los temas de importancia binacional.”

La USMF espera continuar trabajando con la Embajadora Jacobson en nuestra meta compartida de fortalecer el entendimiento y cooperación entre nuestros dos países.