The U.S.-Mexico Foundation Commends the Nomination of Roberta Jacobson as U.S. Ambassador to Mexico

Versión en español

FOR IMMEDIATE RELEASE
June 2, 2015

The U.S.-Mexico Foundation Commends the Nomination of
Roberta Jacobson as U.S. Ambassador to Mexico

Washington, D.C. – The U.S.-Mexico Foundation (USMF) commends President Barack H. Obama for the nomination of Roberta S. Jacobson as United States Ambassador to Mexico. Ms. Jacobson has led a highly distinguished career in public service and has a high degree of familiarity with Mexico and the broad portfolio of social, political and economic issues that make the U.S-Mexico relationship such an important one for both countries.

“Ms. Jacobson is not only an eminently qualified diplomat, she also has an appreciation for Mexico, and an exceptionally deep understanding of the intricacies within the array of issues that make up the binational relationship” said Rebeca Vargas, USMF’s President & CEO.

“The U.S.-Mexico Foundation is extremely pleased with President Obama’s nomination.  The Embassy in Mexico is of strategic importance and deserves a leader of her caliber.  We look forward to her confirmation,” noted Raul Rodriguez-Barocio, Chairman of the USMF.

“Assistant Secretary Jacobson also understands the role of civil society in improving binational relations. Her support was critical to the launch of the USMF’s Mexican American Leadership Initiative (MALI), created to provide Americans of Mexican heritage with a mechanism through which to act as a bridge of understanding between U.S. society and Mexico through business and civil society partnerships. She has addressed the need for stronger friendships and ties between both countries with a sense of shared responsibility and high level of commitment on every issue, ranging from security, to economic competitiveness, to academic exchanges.” said Rebeca Vargas, USMF President and CEO.

CONTACT:
Gabriel Cortes, (202) 506-1427, gcortes@usmexicofound.org

PARA DIFUSIÓN INMEDIATA
2 de junio del 2015

La U.S.-Mexico Foundation aplaude la nominación de

Roberta Jacobson como Embajadora de Estados Unidos en México

Washington, D.C. – La U.S.-Mexico Foundation elogia la decisión del Presidente Barack H. Obama de nominar a Roberta S. Jacobson como la Embajadora de Estados Unidos en México. La Subsecretaria Jacobson ha forjado una carrera de alta distinción en el servicio público y tiene una gran familiaridad con México y los grandes temas sociales, políticos y económicos que hacen de la relación entre México y los Estados Unidos una de suma importancia para ambos países.

“La Subsecretaria Jacobson es una diplomática de carrera altamente calificada y además tiene un gran aprecio por México y un conocimiento profundo de las complejidades de los temas que forman parte de la relación binacional,” dijo Rebeca Vargas, Presidente y CEO de la USMF.

“La U.S.-Mexico Foundation se complace enormemente con la nominación del Presidente Obama. La Embajada de Estados Unidos en México es de gran importancia estratégica y merece a una líder de su calibre. Esperamos su pronta confirmación,” apuntó Raul Rodriguez-Barocio, Presidente del Consejo de la USMF.

“La Subsecretaria Jacobson entiende también el papel que puede jugar la sociedad civil en contribuir a fortalecer la relación entre México y Estados Unidos. Su apoyo fue crítico para el lanzamiento de la Iniciativa de Liderazgo México-Americano de la USMF, creada para proveer a los norteamericanos de descendencia Mexicana con un mecanismo para crear puentes de entendimiento entre ambos países, a través de proyectos de colaboración binacionales entre compañías, individuos y organizaciones de la sociedad civil.  Ella ha pugnado por  crear lazos y amistades más fuertes entre ambos países con un sentido de responsabilidad compartida y un alto nivel de compromiso con todos los temas bilaterales, ya sea  seguridad, competitividad o intercambios académicos” dijo Rebeca Vargas, Presidente y CEO de la USMF.

CONTACTO:
Gabriel Cortes, (202) 506-1427, gcortes@usmexicofound.org